Nieuw
Op deze pagina is een overzicht te vinden van de laatst toegevoegde foto's en andere nuttige updates. Pagina's die recentelijk bewerkt zijn - dus niet alleen degenen met nieuwe foto's - staan in het kleine menu rechts.
Laatste wijziging: 18 februari 2025
Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Baureihe 193 (Vectron)
Rotterdamse tram (RET)
NS 186 (TRAXX)
Belgische treinstellen
Vossloh G 2000
Intercity-Express (ICE)
Vught
DM'90 (Buffel)
DH-1 en DH-2 (Wadloper)
Stadler FLIRT
ICM (Koploper) en ICMm
Belgische locomotieven
DE1 en DE2 (Blauwe Engel)
ICE (internationaal)
VIRM en VIRMm
Getrokken internationale treinen
Mat.'64 (bewaarde stellen)
NS 1600/1800
Sprinter Nieuwe Generatie (SNG)
Amsterdamse metro (GVB)

ICNG-B 3320 is op 8 februari 2025 onderweg als intercity van Eindhoven naar Den Haag en maakt daarbij een stop op station Tilburg, 8 februari 2025.

Loc 193 450 van RTB Cargo komt op met een licht beladen containertrein ook door station Tilburg.

Met ingang van de dienstregeling van 2025 zijn er aardig wat wijzigingen doorgevoerd in het Rotterdamse tramnet. Wat het meest in het oog springt is het afschaffen van de hoge lijnnummers voor de voormalige TramPluslijnen. Op de foto zien we een van de laatste ritten van lijn 23 in de avond van 5 januari 2025, vanaf de volgende ochtend rijdt de tram naar de Beverwaard onder lijnnummer 3.

De 186 539 van Rail Force One komt op 3 januari 2025 over spoor 7 door station 's-Hertogenbosch.

MW41-stel 4138 staat in Lokeren te wachten op vertrek als S-trein naar Oudenaarde, 30 december 2024.

MS75-stel 353 rijdt achterop de intercity naar Gent en Oostende.

MS96 no. 446 achteraan de gecombineerde intercity vanuit Lille en Poperinge, onderweg naar Antwerpen Centraal.

G2000-loc no. 1604 van Rail Force One komt op 13 december 2024 met een containertrein door station Breda.

Door de instroom van de ICNG, de vervanger van de ICRm-stammen, zijn vanaf 2024 de 186'en van NS in onbruik geraakt. Daarom zijn ze weer teruggekeerd naar leasemaatschappij Akiem, die ze in een zilvergrijze kleurstelling met rode accenten heeft gestoken. Op 28 november 2024 komt de 186 043 in nieuwe kleurstelling, maar nog wel met NS-logo, door station Vught.

Een onbekende ICE 3neo komt op 12 november 2024 langs de overweg in de Helvoirtseweg in Vught.

Op 15 juni 2022 staat Vierasser 522 tijdens een dienst op lijn 10 te pauzeren in de keerlus op het Oostplein.

Op 14 oktober 2023 maakt FLIRT 3 no. 2225 een stop op spoor 2 van station Vught, om dadelijk zijn weg te vervolgen als sprinter naar Eindhoven Centraal. Normaal gesproken rijdt deze sprinter door van Eindhoven naar Deurne, maar vanwege werkzaamheden was de dienst tijdelijk ingekort.

Op 9 november 2024 werd Buffel 3426 van het Spoorwegmuseum vervoerd van Blerick naar Utrecht Maliebaan en kwam daarbij langs 's-Hertogenbsoch. Op de achtergrond een gemoderniseerde VIRM, die sinds de nieuwe kleurstelling meer gelijkenissen vertoont met het DM'90 waar de VIRM op gebaseerd is.

Na de buitendienststelling in Nederland zijn de Wadlopers in Argentinië, Polen, Tsjechië en Roemenië terechtgekomen. Op 31 oktober 2024 trof ik de voormalige 3231 aan op het noordstation van de Roemeense hoofdstad Boekarest.

De 193 542 van het Zwitserse SBB Cargo International komt met een containertrein door 's-Hertogenbosch, 28 september 2024.

FLIRT 3 no. 7306 van Keolis staat langs het perron van station Kampen te wachten op vertrek naar Zwolle, 1 september 2024.

ICMm 4061 is samen met de 4094 onderweg van Enschede naar Schiphol en maakt daarbij een stop op Amersfoort Centraal.

De gepensioneerde ICM-1-stellen 4049 en 4021 waren verderop aan te treffen, samen met nog andere soortgenoten.

FLIRT 557 en MS96-stel 525 op station Liège-Guillemins, 11 augustus 2024.


Links de 525 van dichterbij, rechts MS96-stel 501.

De L-trein naar Trooz werd verzorgd door MS75-stel 308, die hier onder de kleurrijke stationsoverkapping staat.

Loc 1895 verlaat het station met een uit M6-rijtuigen bestaande intercity naar Eupen.

Aan het einde van het perron stond nog loc 1821 opgesteld.

MS08-stel 08540 naast wederom FLIRT 3 no. 557.

Op 2 augustus 2024 komt de Kameel door het station van Geldermalsen.

In juni 2024 reed de eerste ICE 3neo in de reizigersdienst tussen Amsterdam en Frankfurt. Op dezelfde 2 augustus 2024 komt de omgeleide ICE 3neo 8002 door Geldermalsen en haalt daarbij VIRM 8739 in.


Ook kwam loc 193 931 nog voorbij met een omgeleide Nightjet naar Innsbruck.

In 2006 is Plan V 472 buiten dienst gesteld, na beschadigd te zijn geraakt bij een aanrijding. Sinds 2007 staat het stel als oefenobject bij het Oefencentrum Noord in het Drentse Wijster, waar deze foto is gemaakt op 28 juli 2024.

In 2013 is loc 1823 overgedragen aan Shunter in de Rotterdamse Waalhaven. Hier is geprobeerd om een dieselmotor in te bouwen, maar dit bleek geen succesvol idee. Uiteindelijk heeft Shunter de loc in 2016 afgestaan, waarna ze ook bij het Oefencentrum Noord is beland.

SNG-drietje 2302 is op 28 juli 2024 onderweg als sprinter van Zwolle naar Groningen en heeft zojuist de overweg in de Oosterveldweg te Wijster gepasseerd. Dit is de locatie waar in 1975 de eerste Molukse treinkaping heeft plaatsgevonden.

NS-loc 186 032 in onderhoud bij Shunter Waalhaven, 13 juli 2024.


Op 13 juli 2024 trof ik per toeval een Amsterdams metrostel aan in de Rotterdamse Waalhaven. Het gaat om een combinatie van de beschadigde stellen 116 en 158. In het voorgaande jaar is er een nieuw metrostel geformeerd van de niet beschadigde helften van beide metrotreinen, waardoor er nu een rijvaardige 115-157 is. Omdat de M6-stellen gemaakt zijn door Alsthom, bevindt het stel zich hier bij de Alsthom-locatie op het emplacement Waalhaven in Rotterdam.