Haarlem
Op 30 augustus 2008 werd gevierd dat het huidige station van Haarlem 100 jaar bestond. Er werd een uitgebreide materieelshow georganiseerd en er werd gependeld tussen Haarlem en Zandvoort met historisch materieel. De foto toont loc 1202 van het Spoorwegmuseum aan de ene zijde van de pendeltrein.
De pendeltrein bij binnenkomst van het station, gezien vanaf de andere kant. Aan deze zijde reed Blokkendoos mC 9002 'Jaap' mee, de trein bestond verder uit nog twee Blokkendoos-tussenrijtuigen.
We zien Plan U's 113 en 121 van museumorganisatie HIJSM als onderdeel van de materieelshow. De HIJSM was van plan om de spoorlijn Haarlem - IJmuiden te gebruiken als museumspoorlijn en daar stellen Plan U op in te zetten. De sporendriehoek waar de 121 staat was tevens de vaste standplaats van deze stellen. Niet lang na dit evenement hebben vandalen hier ingebroken en de stellen in zoverre vernield dat het niet meer was op te knappen en het uiteindelijk het einde van de HIJSM betekende. Op de pagina over de Plan U is hier meer over te vinden.
Op het voormalige industrieel terrein aan de Kinderhuissingel vond ook een deel van de materieelshow plaats. Links zien we loc 2225 van de SMMR, rechts Sik 346 van Stichting Locomotor.
De gloednieuwe TRAXX 186 115 van NS Hispeed komt door het station na het verlaten van de materieelshow.
Onder toeziend oog van een groepje bezoekers van het evenement staat deze mDDM-motorwagen langs het uiteinde van perron 1.
Tweemaal een DD-AR stam met 1700-loc als sprinter naar Zandvoort aan Zee op 2 juni 2012. Links staat de 1724 met stam 7414 op kopspoor 5, recht staat de 1722 met stam 7473 op spoor 3.
Ook op deze 2 juni 2012 werd station Haarlem aangedaan dor loc 1202. Het Spoorwegmuseum organiseerde die dag een 'vriendenrit' voor hun donateurs, die werd uitgevoerd met drie historische rijtuigen en de locs 1202 en 1312. We zien de 1202 hier naast de prachtige wachtruimtes op het eilandperron.
Links de 1312 die aan de andere kant van de trein meeliep, rechts de 1202 na terugkeer uit Zandvoort.
Op 25 oktober 2012, in het eerste jaar dat de DDZ werd ingezet, staat treinstel 7515 klaar op spoor 8 van station Haarlem om een slag naar Zandvoort aan Zee te maken. Normaal gesproken werd deze dienst uitgevoerd met de nog onverbouwde DD-AR, maar vanwege kinderziektes met de verbouwde DDZ-stellen zijn deze eerst nog op andere trajecten dan alleen intercitytrajecten ingezet.
ICM 4219 onder de stationskap op middenspoor 2.
Ook kwam deze 'Bonsai-6400' nog voorbij, een rangeerlocje type 700 van Nedtrain die wordt ingezet als rangeerkracht bij de nabijgelegen werkplaats Haarlem.
Vanwege werkzaamheden was de sprinter van Zandvoort naar Amsterdam op 3 mei 2024 ingekort tot Haarlem. We zien SLT 2435 op kopspoor 4, wachtend op vertrek naar Zandvoort aan Zee.
Op deze 3 mei 2024 vond er een afscheidsrit plaats met treinstel 4011, ter gelegenheid van de aankomende buitendienststelling van de deelserie ICM-1. We zien het treinstel hier op kopspoor 4, terwijl Editie NL een item over de afscheidsrit opneemt.