Van spoorliefhebbers, voor spoorliefhebbers

Digitaal bewerkt

1984.large.jpg

03-03-1984. Parksluizen.

We zien hier Düwag-tramstel 606 op lijn 9 naar de Burgemeester Oudlaan, het eindpunt dat nu bekend staat onder de naam Woudestein. Soms vind ik het jammer dat ik in 1998 ben geboren, omdat ik dingen als dit niet mee heb kunnen maken. Maar gelukkig heb ik een digitale tijdmachine, die ook wel Paint Shop Pro wordt genoemd. Dit is dan ook eigenlijk 03-03-2012. Maar een echte tijdmachine zou toch mooier zijn...

 

ns150-plan-k.large.jpg

Goes.

Voor het 150-jarige jubileum van NS zijn een aantal Plan K-rijtuigen in de moderne kleuren geschilderd. Bijzonder zijn de roze raampjes. Dit betekende: bekijk alles door een roze bril. Oftewel: wees vrolijk!

 

afbeelding-0391.large.jpg

10-04-11. Bunnik.

Om het materieeltekort (2000-2010) op te vangen had de NS van DB een aantal ICE's gehuurd om intercitydiensten in Nederland te rijden. Sinds nieuwe V-IRMen die ritten hebben overgenomen, werden deze ICEN's overbodig. Hier zien we één van de tien ICEN's terugrijden naar Duitsland om daar weer in de DB-kleuren te worden geschilderd.

 

erasmiaanse-trein.large.jpg

Barendrecht.

Dit moest even van mezelf. Op 14 juni 2011 ben ik officiëel toegelaten op het Erasmiaans Gymnasium in Rotterdam. Daarom heb ik deze Erasmiaanse Plan T gemaakt, met een bekende humanist als machinist.

 

slbnlt.large.jpg

07-04-10. Utrecht Centraal.

Er werd gedacht dat de V250 (Albatros) in november 2011 zou gaan rijden op de HSL-Zuid. Dit gaat langer duren, maar NS heeft de Fyra-rijtuigen die nu op de HSL-Zuid rijden al verhuurd aan een andere maatschappij. Hierdoor kunnen er vanaf november geen Fyra's meer rijden. Daarom zijn er een aantal SLT's omgebouwd: Er zijn coupé's geplaatst, meer 1e klas, enz. De pantograaf is ook aangtepast, zodat de treinen met de Nederlandse én Belgische bovenleiding overweg kunnen. Deze S-BNL is te herkennen aan de rode banden om de ramen.

 

1-300-001.large.jpg

19-10-10.

De nieuwe e-loc van DB, type Baureihe 1-300.

 

v-i-p-rm.large.jpg

06-07-08. Utrecht C.

De nieuwe V.I.P. car van de NS. Het is een V-IRM met een verhoogde cabine. Waar bij de normale V-IRM de machinist zit, is er hier een soort panorama 'dek' waarbij je onder de machinist zit. Dus het lijkt op het principe van een Koploper. Alleen kan je hier niet doorlopen. Ik vind het maar een raar ding.