Fyra (186+ICRm en V250)
Fyra is de benaming voor de trein die vanaf 2012 de Beneluxtreinen hadden moeten vervangen. In 2009 ging de eerste Fyra, bestaande uit een 186-loc met ICRm-rijtuigen (ex-Beneluxrijtuigen die al tijdens het Beneluxtijdperk in de Fyra-kleuren zijn gestoken), rijden tussen Amsterdam en Breda, over de nieuwe HSL-Zuid. In 2012 werd de Beneluxtrein opgeheven en werd de Fyra-dienst Amsterdam - Brussel in het leven geroepen, die gereden werd met nieuw aangeschafte V250-treinstellen (met de bijpassende bijnaam Albatros). Er bleken echter zo veel problemen met de V250-stellen te zijn, dat deze dienst maar 40 dagen heeft geduurd. Sindsdien is de naam Fyra opgeheven; de internationale verbinding tussen Amsterdam en Brussel wordt wederom verzorgd door de Beneluxtrein (die nu wel over de HSL-Zuid rijdt), de binnenlandse intercitydiensten over de HSL-Zuid zijn verdergegaan onder de naam Intercity Direct.
Getrokken treinen
Bij de materieelshow van het evenement Haarlem 100 op 30 augustus 2008 was onder andere dit ICRm-rijtuig te zien, gestoken in de Fyra-huisstijl.
NS Hispeed 186 122 op 29 september 2008 in het nog onverbouwde station Rotterdam Centraal, tijdens het rijden van testritten op de HSL-Zuid. Op 7 september 2009 ging de Fyra-treindienst van start tussen Rotterdam en Amsterdam.
Een Fyra bestaande uit ICRm-rijtuigen op 28 mei 2011 langs perron 3 van het in verbouwing zijnde Rotterdam Centraal. Terwijl bijna overal al de nieuwe overkapping te zien was, heeft perron 1 nog heel lang de oude overkapping gehouden. Verder zien we nog het tijdelijke blauwe stationsgebouw en zelfs nog analoge CTA's.
Loc 186 115 met een Fyra naar Amsterdam op 22 oktober 2012.
Hoewel de Olympische Spelen al lang en breed voorbij waren, reed op 10 november 2012 de Londen-Fyra nog steeds in de gewone dienst. Hier zien we hem bij de doorkomst door Rotterdam Lombardijen.
V250
Op 13 september 2012 was het dan eindelijk zover: ik maakte mijn eerste foto van een V250. Sinds 10 september reden ze in de reguliere reizigersdienst tussen Amsterdam en Rotterdam, ongeveer vier jaar later dan de geplande datum.
Op 22 oktober 2012 werd er met de 4811 proefritten gereden tussen Rotterdam en Antwerpen, terwijl de 4804 de normale dienst Rotterdam - Amsterdam verzorgde. Dat leverde deze ontmoeting op onder de nieuwe kap van Rotterdam Centraal.
Door een omleiding reed de Fyra die dag over de Oude Lijn in plaats van de HSL-Zuid. We zien hier een V250 bij doorkomst door Schiedam Centrum.
Jeffrey Zeitzen was op 15 december 2012 naar Antwerpen afgereisd om wat foto's de maken. Hier zien we de V250 4801 op het Antwerpse Centraal Station.